Zaświadczenie o stanie cywilnym

Wymagane dokumenty:

  1. Ważny dokument tożsamości.
  2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym.

Miejsce złożenia dokumentów:

Urząd Stany Cywilnego, Gościeradów Ukazowy 61, pok. 7

tel. 15 8381105, wew. 405.

Opłaty:

38,00 zł

Opłatę skarbową wnosi się na konto Gminy Gościeradów nr:02 8717 1064 2009 9000 0345 0003

Termin i sposób załatwienia:

  1. Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni od daty złożenia wniosku.
  2. Odbiór zaświadczenia może nastąpić: osobiście na piśmie, pocztą, w formie dokumentu elektronicznego.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (jedn. tekst: Dz. U. 2020 poz. 463 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (t. jedn. Dz. U. 2020 r. Poz. 698).

Tryb odwoławczy:

Brak

Inne informacje:

Zaświadczenia o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy. Złożenie wniosku wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie, gdyż niezbędne jest potwierdzenie tożsamości lub możliwe jest przesłanie wniosku drogą elektroniczną. Wniosek składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.