
Lublin, 11 lutego 2025 roku
BW-III.021.3.2025
Pan/ Pani
Burmistrz/ Wójt
Szanowni Państwo,
w trosce o rozwój inicjatyw lokalnych oraz aktywizację społeczności wiejskich, mam zaszczyt poinformować o ogłoszeniu konkursu pn. „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, organizowanego na szczeblu wojewódzkim w ramach VIII edycji ogólnopolskiego konkursu.
Celem konkursu jest promocja dobrych praktyk w wykorzystaniu środków z funduszu sołeckiego, integracja społeczności lokalnych oraz wspieranie inicjatyw przyczyniających się do poprawy jakości życia mieszkańców wsi. Konkurs skierowany jest do wszystkich sołectw z terenu województwa lubelskiego, które w latach 2010– 2024 realizowały projekty finansowane ze środków funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.
Zwracam się z uprzejmą prośbą o rozpowszechnienie informacji o konkursie wśród sołtysów w Państwa gminach oraz zachęcenie ich do aktywnego udziału w tym przedsięwzięciu. W załączeniu przesyłam regulamin konkursu wraz z formularzem zgłoszeniowym oraz wzory oświadczeń niezbędnych do wzięcia udziału w konkursie.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 28 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie).
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z Biurem Wojewody Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, z Panem Dariuszem Millerem Ekspertem w Biurze Wojewody tel. 81 74-24-776, e-mail: dmiller@lublin.uw.gov.pl.
Z wyrazami szacunku
Wojewoda Lubelski
/-/
Krzysztof Komorski
(podpisano elektronicznie)
Adresaci konkursu
1. Konkurs skierowany jest do wszystkichsołectw z terenu województwa lubelskiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub, w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.
2. Łączny udział środków z funduszu sołeckiego oraz środków stanowiących wkład własny sołectwa w całkowitych kosztach związanych z realizacją danego przedsięwzięcia nie może być mniejszy niż 40%.
Warunki uczestnictwa i zgłoszenie do konkursu
1. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie formularza zgłoszeniowego, zawierającego opis projektu wraz z załącznikami do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, z dopiskiem na kopercie Konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA”.
2. Zgłoszenie powinno być sporządzone i złożone w formacie A4 i zawierać formularz zgłoszeniowy (stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu)
i pozostałe wymagane załączniki tj.:
1) oświadczenie autora zdjęć (wyłącznie w wersji papierowej), zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 2 do regulaminu;
2) oświadczenie wójta/burmistrza (wyłącznie w wersji papierowej) o zakończeniu realizacji zgłaszanego do konkursu projektu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do regulaminu;
3) oświadczenie o wkładzie własnym mieszkańców sołectwa (wyłącznie w wersji papierowej), zgodnie z wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 4 do regulaminu, przy czym:
a) wkład własny mieszkańców sołectwa w realizację projektu mogą stanowić: materiały, sprzęt, praca własna,
b) szacunkową wielkość wkładu własnego mieszkańców należy podać w formularzu zgłoszeniowym; koszt 1 roboczogodziny określa się maksymalnie na 28 zł, koszt pracy sprzętu maksymalnie na 70 zł, a koszt materiałów według cen rynkowych;
4) dokumentacja fotograficzna obrazująca przebieg inicjatywy i efekt końcowy zawierająca do 10 zdjęć w dobrej rozdzielczości zapisanych w formacie JPG
i rozmiarze minimum 2 MB na jedną fotografię wyłącznie na płycie CD/DVD;
5) dodatkowe nieobowiązkowe i niepunktowane materiały dokumentujące zrealizowany projekt w wersji papierowej lub na płycie CD/DVD.
3. Komplet materiałów (wydrukowany i podpisany) powinien być dostarczony
w skoroszycie (z możliwością wpięcia do segregatora, wszystkie strony/karty w skoroszycie powinny zostać ponumerowane) wraz z płytą CD/DVD z nagranym edytowalnym w MS Word wypełnionym formularzem wniosku (bez podpisów złożonych na wersji drukowanej) oraz maksymalnie 10 fotografiami obrazującymi przebieg i realizację przedstawianej inicjatywy.
4. W formularzu zgłoszeniowym należy opisać zgłoszony projekt – zgodnie
z kryteriami konkursu, którego źródło finansowania stanowiły środki wyodrębnione w budżetach gmin zgodnie z zapisami art. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014 r., poz. 301).
5. Przesłanie zgłoszenia wraz z dokumentacją fotograficzną oznacza wyrażenie zgody na ich nieodpłatne wykorzystanie do celów informacyjno-promocyjnych etapu wojewódzkiego i ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, bieżącej pracy Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie oraz Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.
6. Zgłoszenia na konkurs może w imieniu sołectwa dokonać sołtys wsi, członek rady sołeckiej lub wójt/burmistrz gminy na terenie, której znajduje się dane sołectwo.
7. Do konkursu można zgłosić tylko 1 projekt z danego sołectwa.
8. Z udziału w konkursie wyłączone są projekty, które były laureatami dotychczasowych edycji wojewódzkich (zwycięzcami I miejsca), biorącymi udział w konkursie ogólnopolskim.
9. Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa28 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie).
10. Dokumenty złożone do konkursu nie podlegają zwrotowi.