„FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA” etap wojewódzki – Województwo Lubelskie

Zdjecie pisma Wojewody do Wójtów Burmistrzów

Lublin, 11 lutego 2025 roku

BW-III.021.3.2025

 

Pan/ Pani
Burmistrz/ Wójt

 

Szanowni Państwo,
w trosce o rozwój inicjatyw lokalnych oraz aktywizację społeczności wiejskich, mam zaszczyt poinformować o ogłoszeniu konkursu pn. „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, organizowanego na szczeblu wojewódzkim w ramach VIII edycji ogólnopolskiego konkursu.

Celem konkursu jest promocja dobrych praktyk w wykorzystaniu środków z funduszu sołeckiego, integracja społeczności lokalnych oraz wspieranie inicjatyw przyczyniających się do poprawy jakości życia mieszkańców wsi. Konkurs skierowany jest do wszystkich sołectw z terenu województwa lubelskiego, które w latach 2010– 2024 realizowały projekty finansowane ze środków funduszu sołeckiego lub w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.

Zwracam się z uprzejmą prośbą o rozpowszechnienie informacji o konkursie wśród sołtysów w Państwa gminach oraz zachęcenie ich do aktywnego udziału w tym przedsięwzięciu. W załączeniu przesyłam regulamin konkursu wraz z formularzem zgłoszeniowym oraz wzory oświadczeń niezbędnych do wzięcia udziału w konkursie.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 28 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie).

W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt z Biurem Wojewody Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, z Panem Dariuszem Millerem Ekspertem w Biurze Wojewody tel. 81 74-24-776, e-mail: dmiller@lublin.uw.gov.pl.

 

 

Z wyrazami szacunku
Wojewoda Lubelski
/-/
Krzysztof Komorski
(podpisano elektronicznie)

 

Adresaci konkursu

 

1.   Konkurs skierowany jest do wszystkichsołectw z terenu województwa lubelskiego, które w latach 2010-2024 realizowały projekty finansowane ze środków wyodrębnionych w ramach funduszu sołeckiego lub, w których fundusz sołecki stanowił wkład własny.

2.   Łączny udział środków z funduszu sołeckiego oraz środków stanowiących wkład własny sołectwa w całkowitych kosztach związanych z realizacją danego przedsięwzięcia nie może być mniejszy niż 40%.

 

 

 Warunki uczestnictwa i zgłoszenie do konkursu

 

1.    Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest prawidłowe i terminowe złożenie/przesłanie formularza zgłoszeniowego, zawierającego opis projektu wraz z załącznikami do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie, ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, z dopiskiem na kopercie Konkurs „FUNDUSZ SOŁECKI – NAJLEPSZA INICJATYWA”.

2.    Zgłoszenie powinno być sporządzone i złożone w formacie A4 i zawierać formularz zgłoszeniowy (stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu)
i pozostałe wymagane załączniki tj.:

1)    oświadczenie autora zdjęć (wyłącznie w wersji papierowej), zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 2 do regulaminu;

2)    oświadczenie wójta/burmistrza (wyłącznie w wersji papierowej) o zakończeniu realizacji zgłaszanego do konkursu projektu, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do regulaminu;

3)    oświadczenie o wkładzie własnym mieszkańców sołectwa (wyłącznie w wersji papierowej), zgodnie z wzorem oświadczenia stanowiącym załącznik nr 4 do regulaminu, przy czym:

a)   wkład własny mieszkańców sołectwa w realizację projektu mogą stanowić: materiały, sprzęt, praca własna,

b)   szacunkową wielkość wkładu własnego mieszkańców należy podać w formularzu zgłoszeniowym; koszt 1 roboczogodziny określa się maksymalnie na 28 zł, koszt pracy sprzętu maksymalnie na 70 zł, a koszt materiałów według cen rynkowych;

4)    dokumentacja fotograficzna obrazująca przebieg inicjatywy i efekt końcowy zawierająca do 10 zdjęć w dobrej rozdzielczości zapisanych w formacie JPG
i rozmiarze
minimum 2 MB na jedną fotografię wyłącznie na płycie CD/DVD;

5)    dodatkowe nieobowiązkowe i niepunktowane materiały dokumentujące zrealizowany projekt w wersji papierowej lub na płycie CD/DVD.

3.    Komplet materiałów (wydrukowany i podpisany) powinien być dostarczony
w skoroszycie (z możliwością wpięcia do segregatora, wszystkie strony/karty w skoroszycie powinny zostać ponumerowane) wraz z płytą CD/DVD z nagranym edytowalnym
w MS Word wypełnionym formularzem wniosku (bez podpisów złożonych na wersji drukowanej) oraz maksymalnie 10 fotografiami obrazującymi przebieg i realizację przedstawianej inicjatywy.

4.       W formularzu zgłoszeniowym należy opisać zgłoszony projekt – zgodnie
z kryteriami konkursu, którego źródło finansowania stanowiły środki wyodrębnione w budżetach gmin zgodnie z zapisami art. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim (Dz. U. z 2014 r., poz. 301).

5.      Przesłanie zgłoszenia wraz z dokumentacją fotograficzną oznacza wyrażenie zgody na ich nieodpłatne wykorzystanie do celów informacyjno-promocyjnych etapu wojewódzkiego i ogólnopolskiego konkursu „Fundusz sołecki – najlepsza inicjatywa”, bieżącej pracy Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie oraz Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.

6.      Zgłoszenia na konkurs może w imieniu sołectwa dokonać sołtys wsi, członek rady sołeckiej lub wójt/burmistrz gminy na terenie, której znajduje się dane sołectwo.

7.    Do konkursu można zgłosić tylko 1 projekt z danego sołectwa.

8.      Z udziału w konkursie wyłączone są projekty, które były laureatami dotychczasowych edycji wojewódzkich (zwycięzcami I miejsca), biorącymi udział w konkursie ogólnopolskim.

9.      Termin nadsyłania zgłoszeń na konkurs upływa28 lutego 2025 r. (decyduje data wpływu do Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie).

10.   Dokumenty złożone do konkursu nie podlegają zwrotowi.

 

Do pobrania

Zobacz również: